Ik maak al jaren deel uit van de werkveldcommissie van de lerarenopleiding Gezondheidszorg en Welzijn te Fontys Tilburg om vanuit het werkveld input te leveren voor de opleiding GzW.
Voor '10voordeleraar' en vanaf de invoering van de landelijke kennisbasistoets ben ik lid van het normeringspanel voor het bepalen van de cesuur voor de kennisbasistoets van de lerarenopleiding Gezondheidszorg & Welzijn. Tweemaal per jaar komen we als team, bestaande uit toetsexperts, hbo, mbo en vmbo docenten in Den Haag bijeen om niet alleen de cesuur te bepalen maar ook om op informele basis kennis, ervaringen en contacten uit te wisselen.
Om actief te zijn in de regio en mijn regionaal netwerk uit te breiden en te benutten, participeer ik in de zogenaamde 'tactisch overleg bijeenkomsten' tussen vmbo's en ROC De Leijgraaf uit de regioplaatsen Oss, Gemert, Veghel, Schijndel en Uden.
Sinds 2007 onderhoud ik stevige contacten met uitgeverij Edu'Actief en heb in 2013 zelfs een promotiefilmpje voor ze opgenomen. Mijn herontwerp heeft een plaatsje gekregen op hun website en uitgever Baukje Visser gaat peerfeedback geven op mijn onderzoeksrapport.
Tijdens LA4 en met het Udens College als focus in het achterhoofd, heb ik mijn netwerk uitgebreid met innoverende collega's van onze andere schoollocatie havo,vwo, gymnasium. Zij hebben naast inspirerende momenten mij ook voorzien van peerfeedback op Quest 3.
In de zomer van 2013 heb ik als kwartiermaker, ten behoeve van de ontwikkeling van het profiel Z&W, gewerkt voor Jaqueline Kerkhoffs, directeur Platfomsvmbo, en hierdoor mijn netwerk behoorlijk uit kunnen breiden.
Ik ben ervan overtuigd dat ik steeds meer bewust mijn MLI expertise inzet tijdens innovatieve bijeenkomsten of overlegmomenten en hierbij altijd een actieve maar ook een kritische houding aanneem.
.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten